San Andreas

PRAVIDLA

RP - ROLE PLAY

Herecké ztvárnění vymyšlené postavy a jejího příběhu. V našem případě hraní rolí zasazených do světa Grand Theft Auto v nemilosrdném San Andreas (USA) ve městě Los Santos.

OOC - OUT OF CHARACTER

Vystoupení z herní role. Moment, kdy hráč popisuje daná fakta mimo svůj herní charakter.

IC - IN CHARACTER

Ztvárnění své role ve hře. Situace kdy se hráč pouští do interakcí v rámci svého herního charakteru.

MIXING

Netahat do IC dění v RP OOC skutečnosti (Příklad: Oslovovat v RP ostatní hráče jejich OOC přezdívkou).

GROSS ROLEPLAY

Pro zahájení Gross RP potřebujete schválení od všech přítomných hráčů, o které žádáte do lokálního OOC chatu. Bez schválení všech přítomných hráčů je Gross RP přísně zakázáno. Pokud je v průběhu Gross RP kterémukoliv z přítomných scéna nepříjemná, má kdykoliv možnost od svého schválení odvolat, v takovém případě jsou všichni účastníci nuceni s Gross RP přestat.
 
Příklady Gross RP:
  1. Sexuální tématika
  2. Kanibalismus
  3. Mučení

METAGAMING

Cokoliv se dozvíte mimo svůj herní charakter a následně použijete ve hře je považováno za hrubé porušení fair play (Příklad: na discordu Vám kámoš oznámí, kde ho únosci uvěznili a vy se ho na místo vydáte vysvobodit).
Toto pravidlo napřímo souvisí s nabádáním k metagamingu, tedy poskytnutí takové informace, která může být zneužita či přímé nabádání k využití takové informace.
 
|1| Komunikace na externích hlasových komunikačních kanálech (Discord, TeamSpeak, atd…) je při hraní zakázána.
|2| Poznání druhého hráče ve hře podle hlasu je přísně zakázáno.

/ME

Příkaz sloužící k popsání určité činnosti, nahrazující animaci, kterou ve hře nelze provést.
-> Vždy se skloňuje ve 3. osobě.

Příklady:
“/me upravuje si v zrcadle účes”
“/me nervózně si zapaluje cigaretu”
“/me otírá pistoli ubrouskem, aby nezanechal otisky”
“/me bere Grace za ruku”
“/me háže s flaškou od piva o zeď”

/DO

Slouží k popisu vykonání činnosti s očekáváním reakce dotázaného hráče, při které nesmí v odpovědi lhát. Je zakázáno tímto příkazem popisovat své myšlenky.


Příklady:
Otázka: “/do je na kamerovém záznamu z obchodu zřetelné, jak John Smith okrádá personál?”
Odpověď: “/do na kamerovém záznamu je zřetelná zahalená osoba, odpovídající popisu oblečení Johna Smithe, jak okrádá personál”

KOS - KILL ON SIGHT

Jedná se o zabití jiného hráče na první pohled bez předešlého RP.

FEAR ROLEPLAY

Váš herecký výkon musí ve vypjatých stresujících situacích adekvátně odrážet lidské přirozené reakce a strach o svůj život či osud.

INVENTÁŘ

Co máte v inventáři, má Vaše postava opravdu u sebe. Není možné o předmětech ve Vašem inventáři tvrdit, že jsou zaeRPené jinde. Inventáře na SARP jsou uzpůsobeny tak, aby se Vám do nich vešlo rozumné množství předmětů.

PK - PLAYER KILL

Jedná se o stav, kdy je hráč mechanicky hrou zabit (zešedne Vám obrazovka a automaticky se spustí odpočet do “oživení”)
Stav kdy Vaše postava utrpěla zranění a musí se nechat ošetřit.

CK - CHARACTER KILL

Permanentní zabití charakteru. Za takovou postavu již nelze nadále hrát. Pokud chce hráč pokračovat ve hraní na serveru SARP je zapotřebí vytvoření nového herního charakteru.

Character Kill je vyvrcholením Vašeho příběhu a tak by se mělo jednat o osobní a vkusně zahrané divadlo.

|1| Každé CK musí být předem schváleno AT.

|2| Je možnost zažádat v “/report” o situační CK pod pádným a naléhavým důvodem, které může admin operativně schválit.

|3| 10minut před zahájením RP akce je nutné zažádat o spect adminem.

|4| CK na členy AT se píše do soukromých zpráv nezávislým členům AT.

dodatek: po udělení CK jinému hráči uveďte do admin-ticketu následující informace: místo vraždy, způsob zavraždění, kde se nachází vražedná zbraň a uveďte veškeré důkazní stopy, které na místě činu mohli zůstat.

ŽIVOTNOST POSTAV

Kdykoliv je Vaše postava poslána do věznice, tak stárne a přibližuje se finálnímu součtu svého věku 80ti let, který pro každou postavu znamená smrt (jail-CK). Do součtu, na základě kterého Vaše postava ve věznici stárne, se počítají pouze tresty v podobě odnětí svobody za následující trestné činy: Pokus o vraždu, Vražda I. stupně, Vražda II. stupně, Únos, Mučení, Praní špinavých peněz, Zpronevěra, Znásilnění, Přijímání úplatku, Napomáhání k útěku z vězení, Korupce státního zaměstnance, Držení narkotík za účelem prodeje (+250 methamfetaminu v cihle nebo množství rovné v sáčcích), Výroba narkotik, Držení marihuany za účelem prodeje (+500 marihuany v sáčku nebo množství rovné v jointech), Držení zbraně za účelem prodeje, Držení výbušnin za účelem prodeje, Terorismus. Ve zkratce to znamená, že Vaše postava nebude bita na životnosti (trest v base se nezapočítá do jail CK) za spáchání běžného trestného činu, jako je například ujíždění před policií -> v případě takového odnětí svobody, bude Vaše potava propuštěna za dobré chování či přeplněnost nápravných zařízení.

OKRÁDÁNÍ

| 1 | Okrádat někoho přes /me a /do s následným donucením hráče položit předměty na zem je porušení pravidel. Na okrádání slouží mechanika hry, kterou naleznete po stisknutí klávesy M a vybrání správné interakce.


| 2 | Okradení hráče, který se nachází AFK, není zážitek reprezentující kvalitní RP – jedná se o porušení pravidel.

| 3 | Je přísně zakázáno vydržovat hráče při únose za účelem dalšího okradení, pro uplynutí 30 minutové ochrany před okradením (uneseného hráče, smějí únosci okrást pouze jednou).

PASSIVE RP

Pro kvalitu RP je důležité brát v potaz, že v reálném prostředí, kterému se v RP přibližujeme, nachází stovky různě oděných lidí jezdících v různých vozidlech a tak nedává v kvalitním příběhu smysl, aby jste se vydali do města hledat únosce Vaší ženy, kterého z únosu následně osočíte s Vaším jediným vodítkem a to tím, že na místě činu bylo stejné vozidlo, či osoba oděná ve stejné bundě.

Naopak není pravidlem se ochuzovat o RP, pakliže se Vámi nesnášený oponent nachází v oblasti kontrolované gangem. Do takové oblasti není zakázáno jet na vlastní riziko i když jste v nevýhodě.

POWER GAMING

Za Power Gaming je považováno vše, jež se nachází za hranicí reality, ke které se v RP snažíme přiblížit (Příklad: /me vzlétá do vzduchu a laserovým zrakem žhne vše živé).

|1| Water Evading – Unikání plaváním daleko od břehu.

|2| BunnyHop – Skákání při běhu za účelem rychlejšího pohybu.

|3| VDM | Vehicle Deathmatch | – Úmyslné užití vozidla za účelem sražení jiného hráče.

|4| Crosshair – Při hraní na serveru SARP je přísně zakázáno používat mířidlo uprostřed obrazovky, které Vás při střelbě zvýhodňuje nad ostatními hráči.

|5| Zneužívání bugů – Nenahlášení bugů a jeho následné využívání pro vlastní zvýhodnění je zakázáno.

RP DŮKAZŮ

|1| DNA – Forenzní tým policie může zajistit Vaše dna k jehož zanechání došlo přičiněním hráče (tzn. sliny z cigaret, krev po havárii, odtrhnuté vlasy, etc.)
U prostorů nekrytých se počítá s přírodními podmínkami, které můžou podobné zbytkové DNA znehodnotili.

|2| Kamery – Ve vozidlech policie se nachází kamera, která snímá dění před vozidlem společně s kamerou, která snímá vnitřek vozidla i se zvukovým záznamem. Body-cam na hrudi policie, který disponuje i zvukovým záznamem. Kamera v zadní části sanitky, která snímá interiér vizuálním i zvukovým záznamem. Kdekoliv se nachází prop. kamery počítáme s kamerou, která nahrává vizuální záznam. V bankomatech se nachází kamera s vizuálním záznamem. Hráč má možnost nahrávat telefonem, či pořizovat snímky. V případě kamer, které spadají pod „hráčské vlastnictví“ (kamery v PHMC, LSPD, dílnách etc.), je policie vždy povinna od majitele záznamy získat osobně (tzn. není možné, aby je vyzvedl místní forenzní tým). V případě kamer, které nespadají pod „hráčské vlastnictví“ (kamery na rohu ulice, v bance, v obchodě) může policie získat díky místnímu forenznímu týmu okamžitě.

|3| Sklady – V případě, že se policie dozví o pozici Vašeho skladu s vidinou sběru důkazního materiálu, jej může zajistit pro účely vyšetřování a to i bez toho aby se klíče od boxů nacházeli v jejich držení.

COMBATLOG

Je zakázáno opustit hru v moment, kdy se s někým naháníte, může dojít k zatčení, únosu, zabití či jakémukoliv jinému poškození Vaší postavy a vy se odpojením ze hry chcete vyhnout případné újmě na zdraví, reputaci, či majetku.

NON RP INJURIES

Ačkoliv za Vás zranění Vaší postavy na serveru SARP řeší propracovaná mechanika hry, je pravidlem, aby jste svým hereckým výkonem korespondovaly se zraněním Vám způsobeným.

ČESKÁ JMÉNA

Je zakázáno pojmenovat svoji postavu českým/slovenským jménem (např. Oskar Mázlo, František Piškot). Stejně tak pojmenovat svoji postavu podle herce či známé filmové postavy nekoresponduje s kvalitním RP.

QUALITY RP

Jelikož se na serveru SARP snažíme o vybudování kvalitní herecké komunity, tak se snažíme eliminovat veškeré rušivé elementy, na úkor kterých by Váš zážitek z kvalitního hráni RP strádal. Pakliže Vaše RP razantně vybočuje z norem toho, co shledáváme kvalitním RP (viz. https://sarpko.cz/zakony), bude to v řešení veškerých stížností bráno jako pohoršující okolnost.(upraveno)

TOXICITA

V rámci hereckých výkonů se svým rivalem chceme ztvárnit kvalitní rivalitu, kterou vždy zachováváme v rámci hry a za žádnou cenu jí nepřenášíme mimo ní, jelikož právě ostatní hráči jsou ti, kteří Vám na serveru tvoří RP a tak na ně nahlížíme s úctou.

AFK

Je zakázáno kazit RP ostatním svou nepřítomností, zejména na viditelných místech, kde by Vás mohl někdo potkat a nemohl s Vámi interaktovat. Je zakázáno zabírat území skrze svou nepřítomnost, když se zdržujete na cizím území a druhá strana nemá na Vás jak reagovat.